Tuesday, September 3, 2024

De Klankbron

"Lahu" cover image, 20x10 inches, 2024
De Klankbron is een wekelijks digitaal muziekprogramma toegewijd aan ethnologische muziek dat word samengesteld door Fred Gales. Er zijn nu meer dan honderd programmas te beluisteren via Concertzender.nl. Veel van de muziek die word gedraaid, en zeker de muziek uit zuid-oost Asie, werd opgenomen door Fred Gales zelf. Ik heb zo'n beetje 50 afleveringen beluisterd sinds ik het bij toevel ondekte zo'n twee jaar geleden. Ik heb zojuist de digitale versie van de Lahu CD gekocht omdat het openingsnummer Solo on the naw, niet alleen in the Top 100 2023 voorkomt, maar ook in 2024 van de partij zal zin. Ik had gehoopt dat er text en uitleg bij de download zou zitten, maar helaas; ik moet het doen met wat Gales erover vertelde op de internetradio. Solo on the naw was opgenomen in Thailand in 1992.
 

No comments:

Post a Comment