Wednesday, March 6, 2013

Bodega Pop 101

Mariko Gotō (Midori)
8.5" x 11", 2013
watercolor, pencil
We blijven nog even bij de bodegas bezocht door Gary Sullivan. De specialiteit van zijn collectie zit 'em in de orientale popmuziek en al helemaal als die dan door mooie meiden met zwoele stemmen bedreven word. Ik had zelf al het een en ander verzameld in die categorie maar ik kwam niet verder dan Shonen Knife, Melt Banana, Hang on the Box, en nog wat anderen die iedereen nu zo'n beetje wel kent. Dank zij Bodega Pop heb ik de afgelopen twee jaar een heuse cursus orientale pop genomen en kan nu op mijn curriculum vitae bijschrijven dat ik de nodige kennis heb op dat gebied. Soms is dat gebied zeker wel een beetje Hello Kittie, een beetje anime of manga, maar soms is het ook geweldige muziek. Midori, een band uit Japan wiens gezicht is de zangeres en gitarist Mariko Gotō, valt zeker in die laatste categorie met muziek die meer met jazz van doen heeft dan met bubbelthee. Hoewel het genre wat ondervertegenwoordigd is dit jaar (het vorig jaar—het eerste jaar in de bodega cursus—had ik er wat meer) is het nummer ㇼㇲㇺ toch wel een hoogtepunt te noemen. Ik zal je hier naar het artikel in Bodega Pop leiden zodat je het met je eigen oren ook kunt beluisteren. Best wel de moeite waard hè!

1 comment:

  1. Very nice painting of Mariko! And thanks for the props ...

    ReplyDelete